Langkau ke kandungan utama

GENIUS BY BIRTH, LAZY BY CHOICE

Paling aku tak suka bila aku bangun pagi2, melimpah ruah idea nak coret2 dalam blog aku yang tak seberapa nak ada ni... Tapi menjelang petang, (sebab selalunya tak ada masa mencoret idea masa waktu kerja) ketika banyak kelapangan, idea tu macam segan2 jea nak muncul...

Malas? Aku memang malas!!!
Sebab?

Sebabnya aku perasan bijak!!! So... Buat apa nak susah payah kan?

Sebab tu, aku letak header macam di atas tu...

GENIUS BY BIRTH, LAZY BY CHOICE

Sekarang aku nak mencabar diri aku, untuk menjadi rajin...
Cabaran untuk rajin membaca... Walaupun untuk membaca blog sahaja...
Cabaran untuk rajin mengomen... Walaupun aku sangat malas dan lebih suka menjadi pembaca senyap (silent reader!)
Cabaran untuk rajin berfikir membina ayat kebabomms supaya dapat menarik perhatian daripada para blogger... Cabaran untuk menaikkan traffic pembaca...

Cabaran di atas hanya akan dilaksanakan dalam blog sahaja...

Untuk cabaran di dunia realiti, aku mencabar diri aku ini untuk MENURUNKAN BERAT BADAN sehingga mencapai berat badan 67kg sebelum 20.01.2011!!! Berat aku sekarang 75kg!!!




Ulasan

Yutaka Mushimura berkata…
woohaa...training esok kat pahang...:)
-- berkata…
hahaha... jangan rajin sangat kat blog ni.. sebab!

Bulan ini Disember..yang hujan turun lebat cats & dogs... dan sudah pasti..banyak cerun yang runtuh! Bln 12 biasa yang runtuh dasat2 tahap bukit Antarabangsa ye...

ooooOO... nak turun berat badan ye.. nak pinjam timbang saya???
NasQ berkata…
Fida: Ai pun ada timbang la... dah setahun duk timbang...taoi angka2 tu macam tak turun jea...
NasQ berkata…
PEMBETULAN...PEMBETULAN...
taoi=tapi
Eda Latiff berkata…
semoga berjaya!
NasQ berkata…
eda:Adoi... macam tau2 jea susah nak berjaya ni...

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...