Langkau ke kandungan utama

Secara Rasminya....

Assalamualaikum semua...
Diharap semua masih lagi dalam keadaan yang waras dan sihat sejahtera serta dilindungi dari sebarang kejahatan dan kesulitan...

Wuaaa... Pertama kali tu aku mulakan karangan dengan pendahuluan yang sangat sopan dan tak mengarut sangat...
Lepas ni kena la sembelih kambing tanda kesyukuran...

Secara rasminya... Tepat Jam 00.00 08.05.2011...
Aku menutup contest yang ntahapaapantah itu...

Sebagai penghargaan bagi mereka mereka yang kreatif membuat karangan yang.... hummmm... aku pun pening jugak bila baca..., di sini akan aku letakkan pautan mereka yang sanggup berhempas pulas berfikir membuat karangan kreatif...

Aku nak minta tolong ni...
Itu pun kalau ada yang sudi nak tolong la...
Aku nak mintak tolong korang terjah mereka mereka ini semuanya...
Dan aku mintak tolong sangat2...

Tolong aku baca dan rasa apa yang mereka2 ni tulis...
Adakah apa yang mereka2 ni menulis sama macam padangan korang mengenai blog tukang karut yang sentiasa mengarut ni...

Kalau setuju dengan pendapat mereka... Tolong UNDI mereka...
Kalau tak setuju pun... Huhu... Undi juga mereka...
Ah!!! Lantak korang la... Ikut suka hati korang la...

Orang pertama yang menyahut cabaran aku...
Si Bakal Pengantin Baru... Cik Bakal Puan Surie...
~hoho... Surie... aku memang sengaja tulis macam tu...
Selama ni tak ada orang tegur aku pun... Dan aku berharap sangat akan ada yang tegur...
Aku memang nak tengok sama ada pembaca2 blog ni membaca dengan menilai atau membaca tanpa menilai...

Insan kreatif kedua yang aku sangat suka dengan ayat2 yang disusun...
Yang aku rasa dia membaca dengan menilai dan cuba memahami... Dan aku rasa dia pun tak faham apa yang aku tulis pasal aku pun kadang2 pening jugak apa yang aku tulis tu... eh... cam ne tu?
Korang terjah jea la...
Cikda... ~memang aku sengaja buat gaya tulisan macam tu... kalau terus ke titik tak seronok la kan... tak boleh nak berfikir sangat...

Yang ke3 ni... Aku pelik sikit... Mungkin lari dari tajuk contest...
Tapi lantak la... Ini contest aku,... Ikut suka aku la kan...
Dah aku kata tak ada peraturan...
Yang aku pelik... Katekatekite siap buat review untuk aku...
Jom terjah dia di sini...

Khaifaiz... Antara blogger yang menjadi pengunjung setia di blog ini...
Aku pun tak terfikir cara penulisan beliau ni...
Sampai aku pun garu2 dagu membacanya...
Silalah baca sendiri di sini kalau tak percaya...

Adei... Apahal la pulok ada mamat jepun pun nak masuk jugak contest ni...
Hoho... Dah la sebilik dalam bilik yang macam sarang arnab tu... bilik 404 yang nam jahanam...
Layankan aje la si Mamat Jepun ni di sini...
Hoho... Jangan lupa... Isnin depan belanja aku makan McD yea...

Mina... Hoho... Aku sanggup tak tutup contest di sebabkan dia...
Sebab dia kata dia nak buat... Dia yang suruh tunggu dulu...
Jadi aku pun tunggu jea la... Ingatkan dia tak buat...
Sekali dia buat pulok... Pedas lak tu... Hoho... Kaw2 punya aku kena...
Kalau nak tau lebih lanjut sila la ke sana...

Yang terakhir... Jat...
Dia kata dia engineer... Sama macam aku... Tapi aku rasa tak sama kot... Pasal aku lagi suka mengarut! Itu dah pasti pasal daya imaginasi aku sangat tinggi setinggi AlBurj...
Dalam entry beliau... Beliau ni macam banyak pertanyaan...
Nanti la aku buat satu entry khas untuk menjawab persoalan persoalan itu...
nak tau apa yang ditanya? Sila la pergi baca sendiri di sini... Takkan tu pun aku nak bagi tau jugak...

Wasslam.... Tammat sudah...
Terpanjang la pulok kali ni...

NotaKarut: Hoho... nak tau keputusan perlawanan bowling petang tadi? Hoho... Aku dapat hadiah... Huhu... Ok... Tu je nak bagi tau...


Update terkini...
Isk isk dan isk... Ada jugak yang teringgal keretapi, lepas tu dia boleh suruh keretapi tu ngundur balik... Ada ke patut??? Isk sik dan isk.... Nak tumpang semangkuk dua ngutuk aku kan...
Tapi tak apa la... Ikut suka Adah la...
Dah dia penat2 buat kan... Untuk tak menghampakan beliau... Aku selitkan jugak la di sisi...

Ulasan

dill berkata…
rajinnye kamu buat contest. :)

dill.
KUREKURE COMEL berkata…
hahaha.....akhirnya......
adakah mina perlu terjah?kihkihkih...



menang saguhati je ke bro?hahaha
M a W a D D a H berkata…
huhuh...xsempat nak buat karangan mengarut....alaaaaaaaaaaaaaaaaaa...xnak bukak lagi ker si tukang karut yg mengarut?
Unknown berkata…
xmampu nak mgarut...xreti den nk menulis krgn

sek dlu hanya pendahuluan je ade.

time ambk exm spm bru reti bt penutup.wink!!!
Prince Halilintar berkata…
internet slow la..xsempat gak nak join contest tu..tapi xpe prince wish gud luck pada semua peserta...uiit..dpt hadiah pe men bowling tadi?
zati embong berkata…
oh jat da mengarut sikit semua pembaca2 jat kat ofis dengan kazen2 jat dah blur tau.masing2 duk ngata jat kat fb.haha.so drpd hari2 kena kutuk,baik jat jd engr yg buat entry normal.haha
M a W a D D a H berkata…
yahooo dah join..hahaha

http://mwdah.blogspot.com/2011/05/mengarut-je.html
Unknown berkata…
hahaha...tapi aku suke la style cara ko tulis entry... tu aku tak kutuk.aku puji la.sebab aku tak reti nak wat gitu. perenggan mula lagi terus tulis dah pe main point cite aku..hahaa
NasQ berkata…
Dill: tak rajin pun!
NasQ berkata…
Mina: saguhati? hahaha... tak ada hadiah saguhati...sagujantung ada...
NasQ berkata…
Adah punya pasal... ok jea.... buat jea la...
NasQ berkata…
titisan hujna: hoho... ngarut pun susah ke?
NasQ berkata…
Putera Halilintar: haha... alasan anda diterima...
NasQ berkata…
jat: hahaha... macam la dia tak pernah mengarut....
NasQ berkata…
Adah: hoho... sepantas kilat menulis tu...
NasQ berkata…
SunaHusna: masing2 punya gaya la... kalau tulsi panjang2 pun kalau tak ada yang faham pun tak guna gak....

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...