Langkau ke kandungan utama

Honey... Sayangku...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera wahai pemblogger tegar sekalian...
Amacam? Ada baik ke hari ni?
Harap harap tak ada la yang tertukar hari lagi...
Jangan jadi macam aku...
Aku ingat hari ni hari ahad lagi...
Waktu untuk berlibur bersenang lenang sahaja...

Apa isu panas hari ni?
Jom garu dagu sambil berfikir sama sama...
Tak ada yang panas???
Kita buat buat panas sudah...

Siapa ada baca utusan hari ni sila angkat lengan tinggi tinggi...
Alang alang menyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan...
Biarkan alang sahaja yang menyeluk perkasam tersebut, along, angah dan adik beradik lain jangan nak menyibuk...
Biarkan... Biarkan... Biarkan... Lengan siapa yang lebih tinggi?
Opsss... terlebih sudah...

BENARKAH sebahagian besar wanita muda di Malaysia kini tidak lagi kisah seandainya ditakdirkan hidup bermadu?

Berdasarkan kajian soal selidik yang dijalankan terhadap 400 responden berusia 18 tahun ke atas baru-baru ini, ramai di antara mereka bersetuju mengizinkan suami berkahwin lain.

Tanggapan ini diperkuatkan lagi menerusi rekod Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia yang mencatatkan sehingga April ini sahaja, sebanyak 286 kes poligami dilaporkan telah didaftarkan.

Daripada jumlah itu pula, 222 permohonan poligami diluluskan atas perintah mahkamah.


Nak tahu lebih lanjut sila la merajinkan diri menjenguk Utusan di sini...

Itu utusan punya soalselidik...

Ini tukang karut punya selidik...

1- adakah anda sebagai seorang wanita, rela berkongsi baju sesama adik beradik atau rakan terdekat?
2- adakah anda sebagai seorang gadis, rela berkongsi makanan sesama kawan tak kesah la sama ada kawan lelaki atau perempuan?
3- adakah anda, sebagai seorang yag feminin, rela berkongsi kereta... Bukan setakat berkongsi jea... kongsi bayar... kongsi tuang minyak... kongsikonglongkong...
4- soalan CEPUKCEMAS... Adakah anda rela berHONEY?

NotaKarut: Lelaki... Anda ada niat tak nak pasang dua, tiga atau empat?
Perempuan... Buah fikiran anda sangat diperlukan...
Kerana ada yang berkata kata, LELAKI YANG BAIK BAIK TELAH DICULIK ORANG...

Ulasan

dill berkata…
pendapat jujur @ logikal?

:)

cik sal, sile jawab soalan en karut ni ha~

dill.
nohfee berkata…
semua tak sanggup!! haha.
Unknown berkata…
hahahha! kena culik yea.. hahaha!

BILA BLOGGER RASA HEBAT!
KatekateKite berkata…
TAK SANGGUP woiiiiii.....................
Ze_Mhis berkata…
1. kongsi baju dengan akak aku tu normal. dengan mak pun aku kongsi gak. tapi sekadar baju la...

2. kongsi makan? okeh je. errr... ok kan?

3. aku takde kete. kah kah kah kah..

4. TIDAK
oRkEd PuTiH berkata…
salam..jika kite melihat islam 2dh cukup sempurna so sebagai seorang islam kite akan memandang poligami 2 indah..tp melalui n hidup bersma dlm poligami x same dgn melihat mereka yg berpoligami...=)
~Sal Ismail~ berkata…
Ohok2 ( batuk2 dulu sikit )..maka dgn ini aku menjawab dengan penuh jujur & logik aku kira..

Jwpn :
1) Kongsi baju ngn kawan tu biasa..adik aku xley nak kongsi, die kecik sgt..heheh
2)Kwn pompuan ok lagi..ngn kwn laki..tgk sejauh mana kerapatan & kekamcengan kami dulu..
3)Berkongsi byr kete? aku da ade kete..nnt aku cari laki yg da ade kete gak..dia byr die punya, aku byr aku punya..hoho
4)Jwpn CEPUKEMAS.TIDAAAAKKKKK!!!aku x sanggup bermadu!!!..dialog utk bakal husband aku, "Sy relakan abg kawen lain, tp sila lepaskan sy.muktamad!"

Satu masa dulu aku rasa aku sanggup..tp bila pk2 balik..aku x cukup kuat..Bak kata Orked Putih,"Sebagai seorang islam kite akan memandang poligami 2 indah..tp melalui n hidup bersma dlm poligami x same dgn melihat mereka yg berpoligami"

Sekian time kasih~
Daddylicious berkata…
poligami umpama mempunyai kereta lebih dari satu...sakitnya sama jer cuma kereta tiada jiwa dan minda...
Unknown berkata…
tidak kasih kalau mahu berpoligami selgi yang sisuami berani menghadpi resiko seperti snggup berbhgi tugas and bertolak ansurt serta adill..hoho
Unknown berkata…
fuh..nak jawab..nak jawab...gedix...:P

jawapan:

1)kalau bab2 tukar baju ok lagi.no hal

2)kalau bab maknan, nga kwan perempuan ok la, kalau lelaki???beli sdri la wey...:P

3) kongsi kereta?cam ssh sikit..sebab kalau rosak xreti baiki. kang bg pnjm, lepas tu rosak..tak pasal2 24jam bulan mengambang..hahaha

4) erk. tidak kot. nanti kan asyik tekenang2 si dia tengah manja2 dengan orang lain...ermmmm
Asrul "iLham" Sany berkata…
Bagi aku seorang pun dh cukup...

;-)p
Bunga berkata…
bunga nak jawab la soal selidik ni..hehehe...

1 ) xkisah..asal padan n muat..hahahah...

2 ) lau pompuna leh jer..no hal.laki pom aku xkisah tapi hanya insan2 terpilih..haha..cam laki dalam family aku n paling suka kongsi ngn laki aku la wei...hahah (walau lum kawin ttp gatal)..haha..

3 ) mestilah kena kongsi dah sama2 guna..tapi lau keta orang..keta aku lantak korang la lau korang kecian kan aku sila2 lah kongsi lau x aku xkisah pom..haha..

4 )ok jer..janji laki aku mampu dari semua segi..n paling utama adil maaaa..satu lagi aku nak jadi isteri yang tua lau nak madukan aku..hahaha..sbb nanti madu2 aku kena panggil aku kakak..ahhahaha..
deeya berkata…
1- da biase kongsi
2- da biase kongsi
3- ta biase kongsi
4- mintak dijauhkan :'(
iem berkata…
payung emas punya pasal..
boleh jela..
haha..
syiela berkata…
oh.. no.... no...no...
aku sgt kesah.. tersgt2 kesah.. iskk sadisss arrr
Unknown berkata…
haha laki yg baik tu telah diculik org,kesian.hehe
Noor Fatin berkata…
saya anak tunggal. barang2 saya, makanan ke apa ke, xpenah kongsi dgn org. apatah lagi suami nanti. mintak2 dijauhkan. jujur sy katakan, saya mmg tak sanggup. sgt2. :(
Yutaka Mushimura berkata…
lelaki telah diculik UFO (UnFinish Opeation)...............:)

menarik
husnalalink berkata…
bukan tak sanggup tp jawpn senang

"JANGAN HARAPPPPPPPPPPPPP"..takpun "over my dead body 1st kalau nak berhoney-honey"..huhuhu
Intan7 berkata…
nk jwb........

1. intan mmg ade share baju@seluar dgn abg.. abg ye! sbb intan mmg xde kakak@ adk pompuan..

2. kongsi makanan?? biasela tu.. masa skol dlu2 sengaja bwk bekal byk2 sbb nk share ngn kwn2...

3. bab2 kereta nie x tau lg.. tp rasanya x kongsi kot.. kalo tumpangkan ok la..

4. jodoh kt tangan Allah... baek b'honey dr b'cerai kan??
azi nur berkata…
i tak relaaaaaaa.....
M a W a D D a H berkata…
huhuhuhu...takut makan hati...
NasQ berkata…
Dill: Seperti biasa... jujur itu penting...
NasQ berkata…
Nohfee: semua pun tak sanggup??? maknanya, memang tak suka berkongsi... bagus....
NasQ berkata…
mazermohamad: huhu... kalau tak kena culik lagi tu apakah maksudnya?
NasQ berkata…
Katekatekita: huhu... maknanya dah terkeluar dari list ni la ek...
NasQ berkata…
PiahBecok: kalau 3 soalan tu sanggu berkongsi, kenapa soalan no 4 tu tak sanggup pulok???
NasQ berkata…
OrkedPutih: huhu... aku tak kata pasal keindahan pun... aku tanya sanggup ke tak sanggup jea...
NasQ berkata…
SalIjou: hik hik hik... memang aku tunggu jawapan ko... hik hik hik...
NasQ berkata…
Bigdaddy: huhu... no komen pasal monogamy pun belum nak lepas lagi...
NasQ berkata…
CucuUmie: huhu... jawapan selamat tu...
NasQ berkata…
SunaHusna: terima kasih sebab jujur...
NasQ berkata…
Ilham: sangat setuju tu... huhu... sorang pun belum tentu terlayan lagi...
NasQ berkata…
Bunga: hik hik kak ipar... hik hik... ada peluang la ni ek? hik hik hik gelak gatai...
NasQ berkata…
Deeya: huhu... 1-3 biasa dikongsi.. pe salahnya kalau no 4 tu pun berkongsi?
NasQ berkata…
Iema: huhu... ada peluang lagi tak ni nak masuk jarum? huhu...
NasQ berkata…
Syiela: yes yes yes.... huhu...
NasQ berkata…
KakLamp: huhu... terpulang la... masing2 punya kehidupan...
NasQ berkata…
AmirAizat: kecian kan? epat2 la diculik orag untuk menjadi golongan lelaki yang baik baik...
NasQ berkata…
Fatin: huhu... tak sanggup... bagus2... maknanya tak betul la solaselidik utusan ni?
NasQ berkata…
Mr Jepun: cepat2 diculik untuk menjadi lelaki yang baik...
NasQ berkata…
lalink: hoho... sangat jujur...
NasQ berkata…
inta: huhu... intan pergi habiskan belajar dulu ek...
NasQ berkata…
azinur: i rela... muhaha...
NasQ berkata…
adah: kalau cam tu, cuba try makan kerang pulok... makan hati hari2 pun tak elok gak tau...
KUREKURE COMEL berkata…
mina ehhh...kalau mat nak kawen lain..bereh je....TP...TP tu..


mat kena mintak izin kat omaknye dulu...hahahahahaha....
*kompem tak dpt*....
NasQ berkata…
huhu... mina jangan cabar mina... orang lelaki ni lain cikit...
zati embong berkata…
mintak jauh!huhu.

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...