Langkau ke kandungan utama

Lupa Nak Letak Tajuk La Pulak!

Aku nak mengarut ni, kalau nak baca, baca la...
Tak ada paksaan... Teruskan...
Kalau tak nak baca pun tak apa, nak buat cam ne...(ayat sangat sedih ni)...
Bababai...

Sejak dah tua ni, (macam la baru semalam muda, padahal dah kertu dah...) bila baca tulisan orang lain, aku mula berfikir...
Membaca... Berfikir... Menafsir...

Apa yang orang lain tulis dalam blog mereka...
Kadang kadang aku baca, aku faham...
Kadang kadang aku baca, aku kurang faham tapi masih buat buat faham...
Kadang kadang aku tak baca isi pun... Aku baca tajuk jea... (hik hik hik... jangan buat macam ni dekat aku yea... nanti aku termerajuk setahun! ~~macam la ada orang nak ambil peduli!)

Betul la... "Susah nak menulis ni..."
Orang gila jea yang boleh menulis...
Menulis... Sesiapa pun boleh menulis...
Hatta budak kecik yang taraf budak tadika pun boleh menulis...

Yang susahnya nak menulis ni adalah membuatkan orang faham apa yang kita tulis...
Aku mengaku... Aku engineer... Bukan aku nak bermegah... Tapi nak bagi tahu, ayat seorang engineer cukup mudah...
Tak ada sastera bermadah berbunga bunga... Tak ada belok belok...
Bak kata orang, ayat engineer ni lurus macam beam... Tau apa tu beam?
Ini zaman teknologi tinggi la... Pi la rajinakan diri untuk mencari maklumat...
Takkan nak ketinggalan zaman... Negara dah maju ke hadapan dah...

Yang susahnya nak menulis ni adalah membuatkan orang duduk leka membaca dari huruf mula mula sampai ke titik yang terakhir...

Yang susahnya nak menulis adalah membuatkan orang tersenyum... Menagis... Ketawa... Yang membuatkan orang yang membaca masuk dalam emosi dalam diri penulis itu...

FAHAM?

Aku rasa aku pun tak berapa nak faham...
Aku pun selalu gagal membuatkan orang membaca sampai habis dan tersenyum...

Ada betul?

NotaKarut: Berkira kira nak membakar lemak di swimming pool sambil ditemani gadis gadis berbikini... yummmyyy... zruppppp... (bujang senang semenanjung nak tunjuk terer...) Tak pun mencari ilham di tepi pool jea...

Ulasan

Tinta Lana berkata…
haha, nasriq, aku tahu apa itu beam, kerana aku sebahagian dari dirimu,hahaha. eh, apakah?hehe. Lana masa bljr ada amik engineering surveying.. fuhh..hampir lupa shinggalah kamu menyebutny kembali ;)

~memang, susah nak menulis, susah lagi nak bgi org paham, n syok dgn apa yg kita tulis.. ^__^
Eyka berkata…
hahaa..sempt lgi nak mengatl..haha:P
zati embong berkata…
hahaha.sengal la TK!biar r jat nk ckp cm2 gak.mehla kita cuci mata sama2 tgk awek seksi.

jat kan,tiap kalai TK ngarut walaupun jat xfaham,jat akan faham sendiri je.betul salah belakang kira.

tp jat selalu betul teka kan?
dill berkata…
ewww~

dill.
Unknown berkata…
mmg susah nak kasi org menjiwai dan mendalami penulisan kita,hehe amboi2
Noor Fatin berkata…
saya baca je semua. :) asalkan tak guna bahasa euww sudahlah. ekeke
.drakula. berkata…
kau nak tahu satu benda tak...aku punya tulisan sama jer macam kau...main hayun jer...tau2 dah panjang lebar...baca sekali lagi...ok post!


keh3....senangkan ...macam A B C jer...
Ceiler Mun berkata…
ok.. aku paham ayat ko.. aku tak baca tajuk je.. jadi jangan merajok dengan aku.. hahahahhaha!!~



^^
ieza ashaari berkata…
:) anda fhm apa yg sy tuliskan di blog sy? hihi..

rilekslah.. 2 cara untuk jadi hebat.
1. mmg bakat dah ada, just perlu digilap.

2. usaha yang berterusan. tiada kejayaan yg dtg bergolek.. :)
Niena Muhammad berkata…
:)

ada ke durian pahit2? cam peria ke?
Unknown berkata…
Ok malu nak ngaku ni..(statement poyo).. Tp no fes tyme IP rse stuju 200% ngn incik nasriq
azi nur berkata…
pokoknya,.hantam sajala labuu..hehehe


p/s : ayoop lame tak BW....indu2..!!
Unknown berkata…
copy je...


hehehhehe
ORLANDO AHMAD berkata…
tak perlu ayat2 bunga, indipendent art laa baru best hehehe
Mr iz berkata…
janji sendiri paham pun kira okla tu... he he he he... snap satu gambar ...modal tu...he he he... kasi terjun tiruk tengok...he he he
ishiko berkata…
mengarut pun saya nk baca gak.. xkira xkira.. =P
deeya berkata…
woooi ! mesti kau slalu bace entry aku tak sampai abes kan .. majok ngan kau ! haha ~

aku nak cakap dak engneering berkata2 lurus macam I-beam leh tak . siket2 ade gak belok kiri kanan .. hahaha ~
Aisyah Ahmad berkata…
ehh...niat di hati tadi tak nak bace entry ni..
sedar tak sedar terkomen plak kat sini..

wakakak..

ok babai!!

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...