Langkau ke kandungan utama

Tak Suka Tapi Terpaksa Suka...

Benda yang aku paling tak suka nak buat tapi aku terpaksa buat...
Ibarat menjadi duri dalam daging...
Ibarat menabur pasir di dalam periuk sendiri...
Ibarat menyerah kaki ke mulut harimau...
Ek? Mengarut sudah...

Aku suka makanan sedap...
Dah tentu aku jenis suka makan...
Dah sah sah aku suka makan makanan sedap sedap...
Haihhh... Semua mempunyai maksud yang sama...
Sebijik ayat macam Bangla yang baru menyelinap masuk semalam...

Aku tak suka membazir makanan...
Aku tak boleh tolak kalau ada makanan depan mata...
Aku tak reti nak tolak kalau orang ajak makan... Lebih lebih lagi kalau free...

Tapi dah tak lama dah...
Lagi 4 bulan jea lagi...
Pejam celik pejam celik cepatnya masa berlalu...

Mulai minggu depan aku berazam...

AKU TAK SUKA TAPI AKU TERPAKSA BUAT BUAT SUKA UNTUK...

Berazam untuk mengurangkan makan...
Berazam untuk menolak ajakan nafsu untuk menerima ajakan makan makanan free...
Berazam untuk mengurangkan lemak lemak SUPERDUPERTEPU...
Korang semua jadi saksi...

NotaKarut: kenapa minggu depan? Pasal aku nak ke Kota Kinabalu pagi ni...sampai Khamis ni... kota Kinabalu yang terkenal sebagai Syurga makanan laut... Hoho... Sambil usap usap perut yang membelon...

Ulasan

ORLANDO AHMAD berkata…
hahhahahahaa layan lobster best oooo
Unknown berkata…
untunglah asik berjalan jer..nk pergi KK plak..nie yg jealous nie..gahah

p/s: incya-Allah ayie boleh tolong btkan templete untuk blog bro..nty ayie btkan..
zati embong berkata…
jat rasa xpayahlah TK nak berazam camtu.mcm xkn kesampaian je.haha.

mkan bnyak2 je,tp pas2 exercise pun bnyak.barulah balance.
-- berkata…
ingat cabi.. makan hari ini..lemaknya tepu 4 bulan lagi.. jadi..beringat lah..
jika tidak mahu pelamin anda senget..dan saya sebagai tetamu..ketawa ngekek-ngekek sambil menepung tawar..
ha ape boleh buat masa tu? nak marah tak boleh sebab masa tu kan pengantin.. hahahahha..
syiela berkata…
seafood kk i'm coming! hehehehe
Fyqa berkata…
mkan lagi mnggu dpan


;)
iem berkata…
mesti sebab dah nak kwen baru nak diet..
hoho
norh berkata…
kenapa nak susah2 diet, besarkan je la baju pengantin tu..ha ha
Noor Fatin berkata…
makan la puas2 kat kota kinabalu nanti. haha jangan malu2 :P
scya lollita berkata…
err , aku tak boleh diet , puasa pun dah pengsan h0h0
. berkata…
ngee -.-

tak diet pon takpe . hahaha XD
dill berkata…
kamu boleh! jia you!

dill.
Muttallif berkata…
Huk huk huk....selamat Berjaya~~~~keh keh keh
Unknown berkata…
makan la seafood byk2..efek di hari tua kelak baru tau

aishhh...
(sebenarnya jeles nih..keh keh keh)
Daddylicious berkata…
selamat berjaya!....haha!
Asrul "iLham" Sany berkata…
masa berselera makan je le, kang dh jadik cam aku yg takde selera nak makan, susah dowh
Mr iz berkata…
he he tekut baju tak da saiz ka he he he... baik la no problem boleh nya jadi saksi tu... mesti bolehnya tu... push up kena selalu.. he he he
Unknown berkata…
azam untuk kurus! yeah2

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...