Langkau ke kandungan utama

Teristimewa Lima Ratus... V2

Assalamaualaikum...
Salam Sejahtera...

Dah baca belum entry yang Teristimewa Lima Ratus???
Tak lagi???
Apa la korang ni...
Sambil buat buat muka merajuk! (macam la ada orang nak ambil peduli kan kan!)
Sebelum meneruskan pembacaan... Sila la baca entry yang sebelum ini DI SINI dan DI SITU...
Penat tau aku nak mengarut...(macam la ada orang nak amik kesah kan kan kan)

Taliff...

"Cerita pasal aper ehhh....jap aku nak fikir kejap....

1. Ko cerite pasal ko 100 patah perkataan.

2. Kenapa pilih Nama Tukang Karut 50 patah perkataan

3. Jurutera berblog, pendapat ko dlm 25 patah perkataan.

4. Dunia kerja apa yang best dlm 12.5 patah perkataan

5. Dunia kerja yang ko nyampah 6.25patah perkataan

6. apa sumber penulisan blog dan inspirasi ko dlm penulisan blog dalam 3.125patah perkataan

7. Apakah formula yang aku buat dari no satu sampai no 6. hahahahaha...

Well, kalau terima cadangan ini aku ucapkan terima kasih..huhuhuhu..kerana ianya sedikit cerewet...selamat berjaya :)"


Talif!!! Apsal kau tanya banyak sangat ha?
Adei...
Beku otak aku kejab nak mengarut jawapan soalan soalan kau ni ha...
Ok... Orang dah menjual... Terpaksa la aku membeli walaupun tak sudi...
HikHikHIk...

1. Ko cerite pasal ko 100 patah perkataan.
Erm... Aku... Aku adalah aku... Kau adalah kau... Dia adalah dia...
Hoho... Boleh aku jawab macma ni tak? (saja nak tulis kona kona nak cukupkan 100 patah perkataan...)
Aku... kerja Jurutera Awam...
Aku... status Bujang lagi...
Aku... Nak kahwin bulan 11 ni...
Aku... Berat 72.52kg (sila percaya yea...)
Aku... Pipi cabi... (ini kenyatan!)
Aku... Aku lupa la kau tanya apa... Hoho...
Aku... Aku berasal N9... Suku Biduanda... Perut Monceh...
Aku... Aku suka tengok Naruto...Shin Chan...
Aku... Aku suka baca buku politik...
Aku... Dah la... Banyak dah tu!

2. Kenapa pilih Nama Tukang Karut 50 patah perkataan
Ni sejarah ni... Masa mula mula aku menulis dulu...
Nama blog ni adalah tak ada nama pun... Hahaha...
Boleh aku jawab cam tu? Tapi ini serius (sila baca nada wonderpet yea)...
Lepas dalam 2, 3 entry...
Aku letak nama blog ni ApeApeJea...
Pasal... Aku pun tak tau...
Dulu entry aku memang skema gila...
Aku tulis ikut suka hati perut aku jea...
Lepas tu aku mula mengarut sikit sikit...
Ni semua adalah kerana terpengaruh dengan orang sekeliling la ni (nak salahkan orang jugak... Padahal sejak azali memang suka mengarut pun)
Aku mula fikrkan trademark sendiri...
Tapi aku tak barani lagi nak guna...
Itu yang aku letak tukang karut... Padahal aku tak guna sangat pun nama tu...
Digunakan semata mata disebabkan aku suka mengarut... Itu jea...
Lepas ni... Aku akan bawak nama tukang karut tu ke mana mana sahaja...

3. Jurutera berblog, pendapat ko dlm 25 patah perkataan.
Apsal kau tanya macma ni... Macam la Doktor, akauntan, minah kilang tak berblog...
Hoho... Ayat seorang jurutera... Straight... Tak ada belok belok...
Tak ada sastera... tak ada bunga... tak ada mukadimah...

4. Dunia kerja apa yang best dlm 12.5 patah perkataan
Aku dapat makan yang sedap sedap pasal dah ada duit sendir...
Hoho... Boleh makan apa jea yang nak...

5. Dunia kerja yang ko nyampah 6.25patah perkataan
Orang yang tak buat kerja tapi mengharapkan orang lain buatkan kerja dia!

6. apa sumber penulisan blog dan inspirasi ko dlm penulisan blog dalam 3.125patah perkataan
Tak ada!

7. Apakah formula yang aku buat dari no satu sampai no 6. hahahahaha...
1+6=7

Hoho... Talif... beku otak aku ni..
Adei... Terjawab ke tak ek?
Lantak la klau tak terjawab pun... Siapa suruh bagi soalan soalan taraf PhD!


Acik...


"tajuk utk dikarut:
kenapa entri ke 500 sangat special?"

Acik... yang teristimewanya adalah pasal aku dah mengarut sebanyak 500 kali...
Itu yang aku banggakan...
Untuk entry yang ke 500 ni, aku bagi peluang nak tanya pasal apa apa jea...
Jadi aku akan jawab semua... Tak ada terselindung...


Lorna...

"Nak tau wishlist tk yg dah tercapai setakat ni :) syukur & tahniah dah nk 500 entry dah.... Mantop!"

Lorna... erm...
Susah ni...
Sebenarnya... banyak lagi yang tak tecapai ni...
tapi setakat ni... Beberapa target dah tercapai...
Macam kerjaya yang stabil... Alhamdulliah... Bersyukur sangat sangat...


Vampire's Lovex...

"mengarut la pasal zaman skolah2 kau dulu ke...
pasal cinta2 kau ke...*mcm la kau nk cter hal2 peribadi hihi.."


Vampire's Lovex... Hang saje je kan...
Saje je nak buat aku terimbas zaman zaman kanak kanak ribena aku kan...
Aku kan... Aku kan... Dulu aku selalu kena rotan...
kena denda jalan itik... Macam macam la...
Pasal suka buat bising dan nakal sangat...
Aku ingat lagi dulu aku pernah kena baling dengan pemadam papan hitam...
Habis satu kepala aku berkapur... Putih melepak...
Pasal aku mengorat satu anak dara orang ni...
Oppppsss.... Tetttttt!!!! Itu ada orang lain dah tanya...
Nanti aku cerita kat bawah ek...

Aku dulu suka sangat mandi sungai...
Nak nak bulan puasa... Panas terik...
Hoho... Pasal apa tau...
Hoho... Sambil menyelam terminum air...
Sampai terkembung perut minum air sungai keruh!


Bigdaddyz...


Ceritakan kenapa pilih si dia sekarang...hehe

Bigdaddyz... Soalan... Soalan Maut ooooo...
Adei... terpitam aku sekejab...
Nak mula macam mana ni yea...
Aku pengsan 5 minit dulu boleh?

Aku kan... Yang sebenarnya aku kenal dia melalui seorang kawan...
Ini cerita 9 tahun dulu ni...
Masa aku mula mula belajar diploma di UiTM dulu... tahun 2003...
Kenapa aku pilih... Sebab apa yea...
Adei... Yang penting tak menyemakkan kepala otak aku ni nak meremgek manja yang terlebih...
Sikit2 tu biasa la kan...
Nama pun perempuan... 9tahun dah...
Adei... Lama tu...

Ok tu je...
Takat tu yang boleh dibongkarkan...


Fida Ghazi...

kenape sekarang anda cabi?

Fida... Hoho... Dah gen keturunan cabi...
Nak buat cam ne... Terima jea la...
(salahkan keturunan pulok kan...)
Aku memang suka makan...
Pantang pulak jumpa makanan sedap...
Lagi best kalau makanan tu free...
Aku lantak jea la kasi perhabis...
Tak baik membazir...
Membazirkan amalan syaitan...
Takkan aku nak ikut amalan syaitan lak kan kan kan...
(alasan yang tak berapa nak logik tapi kasi jugak nampak logik... Sila angguk!!! Logik kan... Kalau tak aku kerat 18... Angguk cepat!)

Cik TeN10...

Nak tau pasal cinta monyet tukang karut !! cite r sket cne tukang karut start mengayat.. hihi ^^

Hoho... Adei... poning palo deng ni ha nak jawab soklan ekau ni ha cik ten1o oi...
Cam mano nak mulo ni ha...
Kito start dari darjah tigo la yo...
Amboi... Kocik kocik lagi dah menggatal dah... Sunek pun bolum!
Cammano ni ek... alahai...
Pink dah telingo den ni ha nak cerito cito lamo ni...

Dah namo eh pun cinto monyet...
Monyet mano sunek yo tak...

Hoho... Dulu kan... Aku kan...
Ada la minat sorang awek ni...
Hik HIk HIk... Kecik kecik lagi dah pandai menggatal...
Lama ooo aku usha awek ni... Dari darjah 3 sampai la tingkatan 3...
Tapi yang ketara sangat masa tingkatan 3 la...

Tapi kan...
masa darjah 5 aku terjatuh cinta pulak (geli pulak aku nak cerita cinta ni) dengan seorang awek ni tau...
Dasar penggatal betul!!!
Kecik kecik lagi dah jadi kasanova...

Tapi... aku malas nak cerita la...
Siapa nak aku cerita lebih sila like entry ni banyak banyak kali...
Kalau lebih 10 orang like baru aku akan cerita...

Hoho... Aci tak cik ten10...
Hoho...

NotaKarut: Ada lagi nak buat pertanyaan ke?Kalau nak tanya... Tanya je la... Jangan segan segan... Jalan malu malu... Kalau nak aku sambung cerita monyet tu, tekan la like banyak2 kali ek... Haha... Dasar pembuli!

Ulasan

dill berkata…
nak tanya lagak buku biodata bleh?

kenangan pahit?
kenangan manis?
makanan & minuman kegemaran?
tempat pelancongan paling best?
tip2 nak jadi cabi?

haha! jahatnye guwa!

dill.
.drakula. berkata…
tak adil aku pun nak tanya juga....dalam 9 tahun tu berapa kali ...putus?


dan kenapa putus?

kerana kau ada kodok lain atau dia jumpa yang lain atau memang sudah dua2nya degil kepala batu....keh3!


baru puas hati aku...jawap jgn tak jawap!
Muttallif berkata…
hahahahaha.....ko jawab jugak soalan aku yang agak-agak menyusahkan itu...wakakakakaka....terharu-terharu...tapi aku memang suja satu benda.

Jurutera ayat straight! Whahahaha..betul tu! Mana boleh Belok3x...nanti tiang pun belok-belok..

Terima kasih! hahahahaha
feyza berkata…
ak tak buat tnda soal kah hri tuu..~~

kau tak jwb punn

heeee
zati embong berkata…
hahaha.lengkap!

jom2 bola da start!

haha betul la,tiap kali bt surat terus straight to d point.haruslah.nk bg org faham teknikal pnya part.haha
norh berkata…
huish..panjangnya entry...
Unknown berkata…
grrrrrrrrrr..semalam xsempat nk tye..skng nak tye..dpt bape ribu ea mengarut nie. huhuhuhuhu
kisah cinto monyet..
Eda Latiff berkata…
erkk...pjg nye...bc separuh je..huhu
iem berkata…
perghh 9thn bercinta...
hebat2 dapat kekal lama..
klau aku mesti dah bosan giler..
vampire's lovex berkata…
hahahaha terbaikkk !!! menjawab soalan...

ooooo *baca sambil makan popcorn... haha
Tanpa Nama berkata…
tk yg pnuh sjarah, he2
Yutaka Mushimura berkata…
eh..kenape aku suka buat ayat berputis..bersastera....aigooo...

nampak cam tak kene jer dgn keje aku...:)
khaifaiz berkata…
terpesona plak bila baca sejarah ko ni TK
Bunga berkata…
ooooooo..dah nak kawin ke..hehehe..
Sutera_suci berkata…
Oo, sesi tanya-tanya..


Saya like soalan RepublicAku dan nak tanya soalang yang sama


Jawab jgn tak jawab, yey!


ngee
Fyqa berkata…
buln11 nk kawen dah ?
Tanpa Nama berkata…
Wah!!! Nice entry...
kami sudah follow blog anda. Follow blog kami balik eh. Jalau sudi. :)
Asrul "iLham" Sany berkata…
cam ne agaknya muka ko kalau merajok?

;D
EzayHadry berkata…
nk tnye ape dah tak tau..sume dah tnye..hahahaha...teruk dorang ni goreng habis habisan

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...