Langkau ke kandungan utama

Ada Sebabnya...

Assalamualaikum...
Hai... Selamat hujung minggu...
Wuarggggghhh... Mengantuk la... Huhu...

Nasib baik ada suri rumah robot...
Boleh jugak tolong basuh apa apa yang patut...
Kalau tak... Habis la tenaga di awal pagi ni nak menyental daki dan segala kekotoran yang ada...
Wuarghhhhhhhhh... Sebijik macam badak berendam bila menguap...

Mengantuknya... Aku pelik la... Kenapa la ada orang boleh tidur di waktu pagi2 ni membawak ke petang... Aku paling lewat pun pukul 8... Lepas tu dah tak boleh tidur dah... Boleh tak beri tunjuk ajar sikit... Dah la malam tadi tidur lewat... Malam tadi pun jumpa Liyana Jasmay pun sekejab jea... Tau tau dah waktu bersahur dah... Tak sempat nak buat apa apa pun...

Opppppss... Aku kan... Aku nak cerita lain sebenarnya...
Tapi dah terlajak pulak...
Macam biasa la kan... Termengarut banyak la pulak kan...

Semalam masa dalam proses nak memujuk si mata untuk tidur...
Pergi la mengadap Cik Dill... Mengacau anak dara orang di tengah malam... hoho...
Ada pulak dia cerita pasal en katak yang diminati oleh Cik Sal...

Eiiiii... Geli aku...
Binatang yang paling aku tak suka...
Huhu... Menaip sambil badan buat reaksi geli geleman ni... Huhu... Gedik!

Ada sebabnya...
Sebabnya... Rumah aku dekat kampung rumah kayu...
Jadi si katak katak ni memang suka sangat la naik ke rumah aku tu...
Dia punya port lepat, memang di sebalik pintu...
Jangan tanya aku kenapa dia suka lepak di situ...
Mungkin ada froggyhardrockcafe kot kat situ...

Jadi pagi masa nak pergi sekolah dulu...
Kisah lama ni... Aku pun dah hilang ingatan bila terjadi...
Aku pun sarung la stokin...
Salam mak ayah (ok... Ini tipu... Tak pernah buat pun...)
lepas tu sarung kasut sebelah kan...
Zrapppp... Bunyi kasut dilekatkan...

Kaki kiri dihulur masuk dalam kasut...
Tersekat... Terasa di hujung kaki lembik lembik jea...
Di sarung jugak pasal ayah dah bising di atas motor... Zrapppp! Dilekatkan jua...
Dah lambat katanya padahal aku tengok sekeliling masih lagi kegelapan pagi...
Tabiat yang ayah aku tanamkan sejak dari kecil, bangun awal dan kena datang awal....

Dekat sekolah... Aku rasa ada benda gerak gerak dalam kasut belah kiri...
Terasa kekenyalan dan kelembikannya...
Dapat digaru dengan jari kaki tengah!
Lembik lembik jeli!

Tak puas hati...
Dibuka kasut... Zrpppppp!

Di goncang goncang kasut tu...
Perrrlupuppppp!!!

Tergolek seekor anak katak yang tengah kemabukan...

Eiiii... Geli mak!!!!
Patut la geli semacam jea!
Eiiii... Bergoyang goyang badan aku masa menaip ni... Gedik!

NotaKarut: hohoho... Aku berjaya mengeksport anak katak tu membuka cawangan barunya di sekolah... Eiiii... Aku masih lagi kegelian ni... Eiiii... Aku tak faham betul la kenapa ada orang suka dengan katak... Eiii...

NotaKarutV2: Jangan lupa masuk Cik Eda tau... Kalau tak masuk... Tak mau layan...

Ulasan

zati embong berkata…
hahaha,ofismate jat sbut nama katak pn xbleh,kalau jumpa xtahulah cne.haha.
~Sal Ismail~ berkata…
Aduyahai..gelak terbahak2 aku baca entry ko ni tk!! kah3..
meh sini nak bg pembetulan sket..aku suka katun kero keroppi..bukan katak yg betul tu..mcm yg cik Dill mintak adik dia lukis khas utk aku..xpun g tanya abg google taip 'kerro keroppi'..ha, yg tu le aku suke..suke bangat!! tp menatang tu kalo diterjemah ke bentuk real..mmg kataklah dia..oh, aku pun ade pengalaman yg sama masa skola dulu..tp aku sempat buang dulu sblm sarung kasut tu..hehe..x geli pun..kasi tolak2 dia aje =p
NasQ berkata…
@zati embong aku ok jea kalau kalau jumpa... cuma... kalau tersentuh tu, boleh melompat sampai ke siling oooo... huhu...
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ kalau dah katak tu katak jugak la... huhu...
~Sal Ismail~ berkata…
tk geli katak..nnt adiah birthday..aku nak kasi satu kotak katak special tuk ko..hahahaaa!!
norh berkata…
i geli lipas ok...eeiiiii
Tanpa Nama berkata…
hahaha...
penah gak kene cmtu. pastu bila nak pakai kasot je check dulu...hihi
syiela berkata…
pernah terkena.. sampai skrg nak pakai kasut cek dulu.. geli!
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ ha... cam tu bagi kodok tau... katak tu ada harga sikit... boleh jual dekat tauke cina... rasa macam ayam katanya...
NasQ berkata…
@norheiii jugak! geli...
NasQ berkata…
@lemongrassbeam hoho... ramai rupanya yang terkena... aku ingat aku je...
NasQ berkata…
@syiela hoho... satu lagi geng yang terkena... fobia tak agak2 nya?
Ct Aja berkata…
seronoknya cuti, saya kerja..hi3... masa kat skolah dulu pernah bedah katak,hi3, jadi takde la geli sgt..
NasQ berkata…
@Ct Aja hoho... aku pun ambil bio gak dulu... tapi kan masa nak kelas bedah katak tu, aku kan... aku kan... aku ponteng sekolah... muahahaha...
eyna lollipop berkata…
dulu masa zman sek slalu je ada katak lam ksut..
jerit paggil mak suh buang..
hahaha.. geli!
dill berkata…
hahahahahahahahahahahahah!!! mampu gelak suka suki

dill.
cik pha berkata…
nasib baik hisup lgi sikatak tu hahaa!
Tanpa Nama berkata…
Geli juga. hee. :)
~Sal Ismail~ berkata…
weh..adiah ari jadi mana bley g jual plak..x menghargai betul..ko kene kasi biak la..ong gedek2..hahaha~
NasQ berkata…
@eyna lollipop huhu... tambah lagi sorang yang terkena...
NasQ berkata…
@dillhoho... gembira aku bila melihat cik dill ketawa guling guling sampai terselak kain... opppsss...
NasQ berkata…
@cik pha hidup... tapi kemabukan bau kasut la... muhahaha...
NasQ berkata…
@Umedia Network kau buat geli geli ke?
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ ha... biak kan... lepas tu dah banyak baru boleh jual ek... bernas jugak idea ni...
Unknown berkata…
mesti ade froggyhardrockcafe kt dlm kasut TK ni kn
NasQ berkata…
@Eda Latiff hoho... gedik la...
NasQ berkata…
@Titisan Hujan nak join sekali ke?
~Sal Ismail~ berkata…
hahaha..apo2 yolah tk~ =p
dill berkata…
@Tukang Karut
ampeh! gua pakai tracksuit tau! bleh gelak sambil berlari2 anak! hahaha!

dill.
~Sal Ismail~ berkata…
pastu untung ko share ngn aku eh~..ehehe
Rina Rahamat berkata…
eiii..akak pon geli dgn katak..kes katak duk dlm kasut akak penah kena gak..apsal ek katak suka dok dlm kasut sekolah???

mujur dulu belajar bio takda bedah katak..agaknya cikgu akak geli ngn katak kut..
Lea Isnawi berkata…
wiwiwt! TK takut katak rupanya..
boleh usik2 pasni..teet!
Unknown berkata…
haha kelakar giler bce entry ni,tergelak nii,haha. eh sme r geli r katak2 ni,haha
Eda Latiff berkata…
oitt..ske ht je ckp ai gedik...u tu super gedikkkkkk...


hahahah...gelak jahat...(^-^)
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ kuih apo pun sodap gak tau... eh?
NasQ berkata…
@dilleleehhh... Kantoi la tu... Nak cover la tu...
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ tang untung jea nak konsi ek... tang rugi tak mau ke? huhu...
NasQ berkata…
@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty tambah lagi seorang yang terkena...
NasQ berkata…
@Lea IsNaw! ha... buat la perangai.. aku lari jauh2 kang...
NasQ berkata…
@amir aizat tambah lagi sorang... huhu...
NasQ berkata…
@Eda Latiff hoho... super tu... macam supersaiya je... dah ramai yang masuk belum contest tu?
~Sal Ismail~ berkata…
mestila xmo..aku nak untung ajo..hahaha~ =p
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ eleh... nak untung jea..,

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...