Langkau ke kandungan utama

Ikhlas...

Assalamualaikum...
Hai... Guten Tag... Wie geht's?

Ah... Sudah... Bahasa apa pulak aku pakai ni...
Siapa dapat jawab kang... Aku rasa rasa nak bagi hadiah la...
Huhu... Itu pun kalau aku baik hati la... Aku rasa En Orlando Ahmad tak ada masalah kot kalau nak jawab... Pasal dia kata dia lahir di Negara Bahasa tersebut!

Ikhlas... Apa yang ikhlas ni?
Tanya kepada diri sendiri...

Ikhlaskah anda berblogging?

Aku rasa aku dah sedikit tersasar dari sebab kenapa aku mula menulis dulu...
Eh... Kejab... Aku rasa aku tak ada sebab pun kenapa aku menulis dulu...
Aku menulis ni pun sebab terjebak jea!
Aku rasa aku dah terlebih mengarut sudah!

Menjadi mata duitan... Eh... Bukan... Habis tu apa perkataan yang lebih sesuai?
Aduyai... Aku nak menulis serius tadi...
Tapi kenapa la selalu tersasar...

Dah la... En Boss Dah tunggu dekat lobby hotel kot...
Hoho... Hari ni aku berbuka awal...
Jangan jelous yea kawan2 dekat semenanjung tu...
Selamat berbuka...

NotaKarut: Aku semakin membeku. Kadang kadang jari lebih cepat berkata kata berbanding hati yang tak sempat mengejar dan otak yang dah lama mengah terduduk tak berkata kata dah! Aduyai!!! Bahasa belit belit macam bangla mabuk todi!

Ulasan

zati embong berkata…
jat xberapa nk ok la tk.tingtong!nk hadiah!sbb dah jawab kan.haha
cik pha berkata…
dan akhirnya terhasillah entry y tak tau sebbnya
ORLANDO AHMAD berkata…
hahahha tiba2 nama Gua dipetik
Tanpa Nama berkata…
tak pe. Tukang K boleh merapu2 sebab gelaran TK pun "tukang karut". huhu. Kalau saya merapu, habis kena bahan. hee. :)
Lea Isnawi berkata…
wow. berbuka kat hotel ke?
~Sal Ismail~ berkata…
aku menulis utk kenangan..boley consider ikhlas x~ ^^
NasQ berkata…
@zati embong jawab dalam bahasa melayu... tak aci! jawab semula dalam german... huhu...
NasQ berkata…
@cik pha ini namanya entry ke laut!
NasQ berkata…
@ORLANDO AHMAD dah lu ngaku lu lahir dekat german... mesti lu tau nak jawab macam mana kan... ke lu kencing gua hidup2?
NasQ berkata…
@Umedia Network ini pun dah kena bahan dah! asyik mengarut jea...
NasQ berkata…
@Lea IsNaw! erm... biasa dah berbuka dekat hotel ni... dah tak heran dah... tapi malas nak menunjuk jea... huhu... tapi kan... aku lagi suka makan dekat gerai2 tau... lagi puas...
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ kira ikhlas jugak la... aku ni dah tersasar jauh dah ni...
Cik TeN10 berkata…
TK dok ngarut ape ni ?? haha
Cik TeN10 berkata…
TK dok ngarut ape ni ?? haha
ILA HonEyBuNNy berkata…
sempat lagi berblog bos tengah tunggu tu...hehe

berblog suka2 ja...sekarang neh free boleh la update blog...nti dah belajar, jarang2 la berblog..hehehhe
Muttallif berkata…
HAng dekat bintulu? hahaha...aku masih berada di Miri ni...ada meeting 2,3 meeting this week...tu yang tak dapat turun tu...
NasQ berkata…
@Cik TeN10 ntah la... aku pun tak tau la... hilang punca! huhu...
NasQ berkata…
@ILA HonEyBuNNy ala... bukan jauh pun... sekakang kura2 je pun...
NasQ berkata…
@taliff eleh... macam2 alasan la... lepas raya ni aku turun miri pulak...
dill berkata…
ikhlas.sebab saye suke merepek meraban kat blog :)

dill.
-- berkata…
dulu kemain malu... bila org lain tau dia ade blog..siap tesipu-sipu..sekarangggggggggggggg... kalo tak jenguk blog sehari mesti meracau..kan? elehhhhh..sila ngaku ye!
NasQ berkata…
@dillhoho... aku lagi kuat mengarut!
NasQ berkata…
@Fida Ghazi hoho... merah pipi ai ni...
Niena Muhammad berkata…
tak pi tarawih ke mlm ni :D
Niena Muhammad berkata…
tak pi tarawih ke mlm ni :D
NasQ berkata…
@Niena Pengembara Ilahi terawih dekat surau hotel je... sini awal sejam dari semenanjung la...
M a W a D D a H berkata…
mata pun da mengantuk nie...:p
padlie berkata…
Gut...

betul ke perkataan tuh..?
saya berblog time free.. dan time rajin.. kira ikhlas la kot
Unknown berkata…
kehkeh...mntng2 buka awl pos lh ye awl..hoho btw, dh malam niekan..hehe
Tanpa Nama berkata…
orlando ahmad? apekah?
emarieys berkata…
seronoknya dapat berbuka awal kat sarawak tu kan
zati embong berkata…
ich bin schwindelig~

hadiah2!

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...