Langkau ke kandungan utama

Helmet Ori Versi Tukang Karut...

Zaman duduk membatu memerhatikan sahaja gelagat si Kadir dari jarak jauh... Yang tadi duduk tersenyum kambing memandang tepat helmet di atas motor EX5 berwarna putih itu... Dalam kepalanya memikirkan, apa la bingai sangat si Kadir ni, helmet cikai pun nak dilahapnya...

Azan dilaung Muazzin kuat memecah bunyi hiruk pikuk kereta lalu lalang dan bunyi LRT Putra... Tak dihiraukan... Apa ada hal... Gua dah sembahyang apa... Sembahyang raya 2 minggu lepas... Cukup la tu... Setahun 2 kali sembahyang... Apa ada hal... Allah kan Maha Pengampun, nanti dah tua gua sembahyang la banyak banyak... Ngomel si Zaman yang tak menghiraukan kerumunan manusia bertali arus menuju ke pintu besar masjid...

Celaka... Kelibat si Kadir dah hilang... Diperhatikan jua motor EX5 putih itu... Sah... Helmet itu yang menjadi pujaan hati si Kadir dah pun lenyap... Celaka punya malaun... Kalau dah mencuri tu, dapat untung, bagi la sama rata... Ini tak... hutang aku yang dah menimbun tu, dia boleh buat dekkkkk badak pulak... Berbisik si Zaman melumatkan dendamnya pada si Kadir...










.................................................................................................


Aku nak menulis lagi... Tapi kepala aku rasa jem pulak... korang sambung je la baca cerita sebenar dekat sini... Mungkin sebab aku belum dapat nutrisi lagi kot... perut aku pun dah berkeroncong dah ni... Aduyai... Ini mungkin kali pertama aku menulis cerpen... hoho... Sila maafinnnyakupunyea... Ada komen? Hoho... Aku tau... banyak komen... Komen komen... jangan malu malu jangan segan segan kalau segan aku pelingkup biar sampai jadi gaban!

NotaKarut: Nak pergi open house Fida... Tapi... Tapi tak ada siapa nak dibawak... Tak kan nak pergi sengsorang... Terkontang kanting mati kutu berkematu pulak aku kang... So... Ada sesiapa nak ikut aku?

Ulasan

chiLleD...!! berkata…
apakah kesudahnnya?
Mek Onie berkata…
Lol ...boleh pulak kepala duk jem! p amik nutrisi kaih,hahaha.... baru syok-syok baca takdak kesudahan,huwarrrr! meh ah ajak aku weyh,open house kan? elok lah dengan aku yang berjiwa makanan ni,hahaha :P
Ct Aja berkata…
huhuhuu...sambung menaymbung cite ni...bestnye g jln2, cek ghoje...hu3
Muttallif berkata…
Cepat Sambung Cerit KAw......hhuhuhuhuh
M a W a D D a H berkata…
ni cerpen ni ada brp page lagi nie? hihi...
Chuu Muqhlis berkata…
LOL cerita tergantung ><
Izzaty Ishak berkata…
Oh sila dapatkan nutrisi dan tolong sambung cerita dalam entri akan datang ya :D
ORLANDO AHMAD berkata…
paya jaras? jem ooo
~Sal Ismail~ berkata…
ok pe ni tk..ko buat sket muqaddimah dari cite cik dill..suke je~ ^^

loh..nape x ajak aku..aku xdpt jemputan memane open house pun tahun ni..sob*
Unknown berkata…
sila la sambung lagi citer nie
dill berkata…
terbaek la weh. usah le buat versi kejam macam guwa. abes sawan buih semua orang nanti. haha!

dill.
zati embong berkata…
ooh rupanya cerpen yg dill bt 2 smbungan dr tk punya cerpen.haha

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...