Langkau ke kandungan utama

Why Me?

Hai... Salam hujung minggu...
Hujung minggu di pertengahan bulan terasa sangat sepi kerana poket berisi habuk dan sampah sarap yang terdiri antaranya slip bank, tisu dan plastik gula gula...

Ada orang bertanya kenapa aku gelarkan diri aku tukang karut?
Kenapa ek?

Kenapa tidak tukang cuci?
Atau mungkin tukang rumah? Tak pun tukang tilik?
Yang pasti bukan tukang urut...

Haipppp!!! Ikut suka aku la aku nak letak nama apa pun...
Yang sebenarnya masa dulu... 
Masa mula mula berjinak jinak(sekarang dah jadi liar dah!) dalam dunia pem"blog"an ni... abis la lingkup bahasa melayu gini..

Aku guna nama aku sendiri je...
Nak tau nama aku? Ermmmm... Korang tengok link kat atas tu pun dah tau dah kan...

Apa bestnya jadi tukang karut?
haiiippp! Soalan sangat jahat dan kejam ok...
Bagi aku, aku tak ada batasan dalam penulisan aku...
Ikut suka jari aku je... Kadang kadang jari aku lagi laju dari otak...
Kadang kadang otak aku lagi laju dari mulut... Kadang kadang bawah perut lagi laju dari mulut...
Eh... Apa ni? Aku cakap pasal apa ni?

Aku ni pendiam... Korang percaya ke tak?
Aku ni baik... Mesti korang tak percaya kan...?
Aku ni orang nya sangat serius... Confirm mati mati korang tak percaya kan?

Entry ntah ke mana... Aduyai...
Nak buat review rasa kurang bersemangat...

Minggu depan nak pi PD, Sibu, Mukah, Kuching dan Sri Aman...
Ok... Jangan nak kata aku sibuk...
Itu dah biasa bagi aku...

NotaKarut: Aku rasa la kan... Nanti aku nak buat satu entry khas bagi setiap tenpat yang kau pergi la... Aku rasa macam ke"jeles"an pulak bila aku tengok orang lain menulis pasal pi jalan jalan ni... Padahal aku dah kerap sangat ke sana ke mari situ sini sinun, tapi tak ada minat nak menulis pun...

psssttt... Ada orang tanya... Kenapa malam jumaat je aku mesti cerita lain... psssttt... Haippp... hangpa ingat malam Jumaat tu malam jumaat je ka? hari isnin malam jumaat pun jadi... Hari ahad malam jumaat pun jadi... Hatta tengahari selasa pun kira malam jumaat gak tau... Eh... Ini cerita pasal baca Yasssin tau!!!!!!

Ulasan

ishiko berkata…
elehh.. baca yassin hari-hari pun boleh...
eiiiiii.. pacik neh
Muttallif berkata…
aku ingat kalau ko buat review tempat2 ko jalan best jugak tu. Maknanya Blog ko dah boleh jadi travelog.

Sambil2 ngarut, sambil ko buat review.

Pasal nama ko tukang karut, BEST APA! :)
syafiqa berkata…
dulu pnh guna nama lain.
mcm xde aura.skng guna nama sendiri
berbaloi baloi.hahha

eh,tukang karut tu gempak da okehh.
Noor Fatin berkata…
haa sokong! buat la entry pasal tempat2 yg ko pergi. mcm2 tempat kan. best tu.. eheheh
cik pha berkata…
macam kau tersilap taip jer yang ayat

"aku pendiam" hahahaahahaa
Ceiler Mun berkata…
memang betul2 tukang karut.. haha :D
Unknown berkata…
elele ckp la dpt inspirasi dari belog harta karut sye..ekeke **joking2**
norh berkata…
sokong 10 x..
buat la review kat mana2 tempat TK pergi..sangat berguna tau utk sesapa yg nak berjalan2 ni..macam saya..he he
Rain berkata…
ah saja je nak bagi aku jeles tengok ko makan angin kan kan..

tapi ko buat je entry makan angin, aku layan je semua gambar tu sambil komen mengata ko? aci?? haha


::apasal aku rasa mcm dah terkasar bahasa je? sorry
Intan7 berkata…
da lame x komen kt cni..hehe
tukang karut mmg sesuai sbb TK mmg suka mengarut..hehe
Cik tikah berkata…
unik oh nama tukang karut ni :P
Chuu Muqhlis berkata…
kalau pendiam tak tukang karut lah tk :D hahaha
Unknown berkata…
sy stuju sal nk wt ceter g sana sini 2 =)

msk gmbr skeli ye
Mek Onie berkata…
jangan lupa show off gambaq nahhhhh masa p sibu ,pd,mukah,kuching ngan sri aman...... :)
emarieys berkata…
a'ah bagus gak camtu..dah tahu travel selalu..

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...