Langkau ke kandungan utama

Sedey...

Hai...

Aku tengah sedey ni...
Sedey gila la...
Sampai menitik air mata jantan ni...

Duduk termenung dari tadi...
Dah... Jangan kata aku tak buat kerja... 
Termenung itu pun dah jadi satu rutin kerja aku sekarang...
Dah letak aku kat network engineer apahal... Aku civil engineer la... Mana la aku tau apa apa pasal network ni... Bayar gaji buta je la...

Tapi... Itu bukan kesedihan pun...
Lantak kome la...

Semalam kan...
Aku kan...
Aku kan... gi timbang berat...

Wuaaaaaa... Berat dah 80kg maaaaa...
Jarum pemberat tu macam mengejek je...
Cis!!!

Persoalan kenapa setiap kali selepas baju aku dibasuh mengecut terjawab...
Badan ni yang mengembang rupanya...

NotaKarut: Harap harap puasa ni boleh la turunkan 5 kg kembali ke asal...

Ulasan

Mek Onie berkata…
aku kena chicken pox seminggu dah....sebab chicken pox la berat aku turn 5kg dalam masa 1 minggu dr 40 hingga 35kg,huhu...dah la kurus dah,kurus lagi -..-"
Chuu Muqhlis berkata…
agknye dah mmg rezeki hang dekat bhagian network.,
zella y berkata…
hehehehhe...
ala...bln puasa nanti msti t.k slim...
jgn sedey2 k.. ;)
Aing berkata…
aku pun kopius kau sedih sbb kerje ke sbb berat badab kau..hehe
NasQ berkata…
@onie ko bukan kurus... tapi rangka bergerak!
NasQ berkata…
@Chuu Muqhlis ini bukan bidang aku... owh... tidak...
NasQ berkata…
@zella y alasan yang sama aku guna tahun lepas... lepas raya nanti mesti aku naik 6kg punya... confirm!
NasQ berkata…
@SaddLone aku sedey ko tak sayang kat aku...
Unknown berkata…
Panda, panda... jangan lah sedih... tak perlu turunkan berat badan sekarang pun tak pe... nanti boleh pakai baju yg sama saiz dengan si suri... senang nak ukur.. kan, kan, kan ?

hiks !
Jahirah berkata…
insyaallah t puasa turun la tu..jangan dok PUASA=PUlun Apa SAhaja dah le...hahaa
NasQ berkata…
@HAdira Kifly aduyai...lekat dah nama aku panda!
Unknown berkata…
@Tukang Karut

hehehe.. suka panggil kamu panda.. ^_^
panda kan comel.. :)
NasQ berkata…
@Aishah Jahirah bila puasa turun la... tau dah... tapi... tang raya tu yang tahan tu... mencanak naik!
NasQ berkata…
@HAdira Kifly ha... jom belanja tengok panda kat putrajaya!
Unknown berkata…
@Tukang Karut
ada ke? kat presint berapa? huhu..
Unknown berkata…
hahaha perasan slim la tu. hihi peace :D
NasQ berkata…
@HAdira Kifly kat taman wetland
NasQ berkata…
@Michelle Hopell lama tau dah aku ni memang slim... tang bawah perut ke bawah je...
Unknown berkata…
@Tukang Karut
oh, jom3.. bila nak pergi? hehehe
-- berkata…
alah..ko tu dulu bolan puasa mmg nampak dagu runceng..perot kempes.. lps raya..dahhh bon-bon balik!

ko mmg cabi la cabi.. tak yah la nak sedey2... kalo tak aku tak panggil cabi..
bunga_rose berkata…
aku suka komen kak fida, sekian hahaahahhahahahahahahaha
Aisyah Ahmad berkata…
rilekk laa..
baru 80kg..
boleh naik lagi tu...
kihkihkih...

p/s: tahniah kepada isteri TK kerana telah berjaya mengecutkan baju2 TK..hehhe
emarieys berkata…
so, pandai-pandailah turunkan badan pd bulan puasa nanti yer
Rina Rahamat berkata…
sabola TK..anggap tu seme cabaran..benda baru mistila ko lum tau..slow-slow belajo..cewahh bab nasihat org pandaiii hihik


bab berat ko..tula akak suh ko minum Green Fit ko takmoo
Cik TeN10 berkata…
Xpe2..lg 3 hai je nk puasa.. N puasa sebulan raya ni slim balik ler tuu :p

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...