Langkau ke kandungan utama

Persediaan Malam Pertama.

Persediaan Malam Pertama.


Pagi tadi...

Breakfast punya cerita...

Lalu dekat sebelah awek... tak la cun sangat...

Terdengar perbualan... Atau mencuri dengar kata orang...

Gadis A: "I Nak diet la hari ni... Makan roti bakar jea..."

Gadis B: "Eh... U kan kurus? Napa nak diet lagi?

Gadis A: "Kurus!!! Kurus u kata, i dah berisi la..."

Sambil aku jeling ke arah tubuh mengamati tubuh badannya...

Dalam hati ada terdetik: 'Kalau kau yang kurus keremping bak papan lapis kena belah dua kalau kena tiup dengan angin sepoi sepoi bahasa pun boleh terbang ni kau kata dah gemuk... Abis tu aku yang agak sasa dan sedikit boroi ni nak masuk kategori apa?"


Berkenaan denganTajuk tu, betul apa... Kalau dah rasa tulang jea, apa sedapnya nak peluk????

Ulasan

a.R berkata…
yey.....!! idup geng cubby+boroi..... huhu...
NasQ berkata…
yehhhh... hidup... erk... ko ni... menyokong la pulak...
-- berkata…
org kan selera lain2.. ada yang suka makan daging..ade yg suka sup tulang.. haaaaaaaaa..gitu! Ko mesti tak suka sup tulang kan? Daging batang pinang suka??

Selama-lama aku kenal ko la cabi.. ko mmg sasa! sasa kt perut.

*jalan jingkit2... baiiiiiiiiii*
Unknown berkata…
ahahahahahaah kate lah ape nk kate

aku tetap pilih lelaki yang KURUS.......
NasQ berkata…
Kalau ada lesung batu,siapnla ko aku baling...
NasQ berkata…
Eleh... lekaki yang kurus akan gemuk juga akhirnya...
Intan7 berkata…
errrr.. x tau nk kate ape..
sy gemuk tang pipi je..ahaks
Tinta Lana berkata…
wow, baling lesung batu,hahahaha
Tinta Lana berkata…
Salam.

Memang tak sodap peluk yang kurus kering. Ak maksudkan bantal ok. hahaha

Boroi smpai boleh buat ombak tu, ak takmau la TK.. asal berisi sudah.

Ko boroi thp apa? tahap bumper?ke dah boleh beralun mcm ombak kat laut? olalalala,hahaha
blog-tips-kurus berkata…
boroi itu bahaya.

kecacingan!!
QasehnyaRania berkata…
hahaha..

sendiri mau ingat la :)

*alhamdulillah.ada la sikit2 masuk.. hihi
Unknown berkata…
terasa aku.. aku spesis kurus keremping bak papan lapis kena belah dua kalau kena tiup dengan angin sepoi sepoi bahasa pun boleh terbang HAHAHAHAHA..

p/s: tapi aku tak pernah diet sbb aku sedar aku terrrrrrlalu kurus. TT_TT
emarieys berkata…
tp memang betul...suami pun cakap mcm tu...hehehehe
NasQ berkata…
nasib baik nak baling lesung, kalau ada gajah, gajah yang aku baling...
NasQ berkata…
kita sama... eh...
NasQ berkata…
aku tahap suka suki beralun berombak dan bergayutan...
NasQ berkata…
tak boroi tu yang cacing!
NasQ berkata…
ok... aku lupa dah...
NasQ berkata…
eh... ye ke... untung la... eh?
NasQ berkata…
ha... tau xpe kan kan...

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...