Langkau ke kandungan utama

Perlukah Servis Di Service Centre Proton Apabila Tempoh Warranty Telah Tamat?

Service Advisor Proton(Gegirl tau): Wuaaa... Encik masih servis di proton yea?

Tukang Karut: Ha... Nape?

Service Advisor Proton: Tak ada la... Biasanya, kalau dah habis waranty, orang dah hantar dekat bengkel lain... Ni dah 65k masih setia hantar ke proton...

Tukang Karut: (Dalam hati jea la) Eh... Ikut suka aku la mana aku nak hantar mana pun... Ada pulak cakap dengan customer macam ni... 

Patutnya dia suka pasal aku masih setia hantar ke proton...

Soalan untuk korang yang pakai kereta Proton atau Perodua... Korang hantar kereta korang dekat mana lepas habis waranty?

Apa alasan?






Bagi aku... Aku malas nak fikir... Bila hantar dekat proton, aku tak payah fikir apa nak diservis dan apa yang patut ditukar... Dia kan dah ada jadual apa yang nak dibuat...

Kalau hantar dekat bengkel luar, kita pulak yang kena fikir apa nak buat... Suruh tukar apa yang patut... Kena pantau... Kena check barang ori ke tak... Suruh tu... Suruh ni...

Aku malas... Aku malas nak buat semua tu...

Ulasan

Rina Rahamat berkata…
HuHu..akak lagila blur psl keta..
NasQ berkata…
ini salah satu alasan kenapa aku malas nak hantar ke bengkel luar...
Tanpa Nama berkata…
logik gak cakap ko...

kereta aku tunang yang repair sebab die mmg budak auto mase sekolah2 dulu...

tp utk servis dan tukar brg2 kecik aje la...

yang besar2 hntr repair gak...
bunga_rose berkata…
hantar kat bengkel yg memang under proton kat sri muda dari 1st service sampai sekarang..
NasQ berkata…
bagi orang yang tau pasal kete noleh la kalau nak hantar kat luar... kalau macam aku ni... baik serah kepada yang pakar je...
NasQ berkata…
yup... angkat tangan tinggi lima sekarang
Cik TeN10 berkata…
hahahha i tak mampu lagi nk pi servis keta. keta sorong mampu la skrg ni :D
NasQ berkata…
bukan dah beli kete vios dah ke?
QasehnyaRania berkata…
pergi bengkel je. tp betul juga apa yg tk kata tu.. mmmm

*tk ayam chow kit, tak mo la saya
uncle gedek berkata…
hantar proton senang... barang garenti ori
Unknown berkata…
aku xd kete....so aku x pk ape2...hahahahaha
emarieys berkata…
selalu suami jer yg tgk...
Tinta Lana berkata…
Ak macam ko juga.. masih setia hantar ketempat servis kereta..

Ak tak hantar kat bengkel sbb mcm ko sebut, nak cek brg tu ori ke tak. Ak slalu rsa, diorg tak jujur bab2 camni,hahaha, lagi2 depa tgk mompuan, senang nak menipu nih.

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...